منابع ازمون وکالت 97

نرم افزار جامع حقوقی :: پرتال تخصصی فقه و حقوق

پرتال تخصصی فقه و حقوق

متون فقه | اصول فقه | حقوق اساسی | حقوق مدنی | حقوق تجارت | آیین دادرسی مدنی | آیین دادرسی کیفری

پرتال تخصصی فقه و حقوق

متون فقه | اصول فقه | حقوق اساسی | حقوق مدنی | حقوق تجارت | آیین دادرسی مدنی | آیین دادرسی کیفری

به پرتال تخصصی فقه و حقوق خوش آمدید

آمادگی برای آزمون وکالت

وبلاگ حقوقي نيما جهانشيري

پیوندها

نرم افزار جامع حقوقی



نرم افزار جامع حقوقی یک نرم افزار اتوماسیون دفاتر حقوقی و وکالت بوده که با همکاری موسسه کورس سلطانمحمدی در جهت گسترش استفاده از کامپیوتر و نرم افزار رد علم حقوق و با دیدگاه های متعالی مهندسی حقوق و قانون طراحی و تهیه شده است. این نرم افزار دارای تمامی قابلیت های لازم و کافی برای مدیریت یک دفتر وکالت کوچک، تا یک سازمان حقوقی معظم را داراست. برای آشنایی بیشتر با قابلیت های این سیستم، قابلیت ها و ویژگی های این سیستم را مشاهده فرمائید:

نرم افزار جامع حقوقی


نرم‌افزار جامع حقوقی را چرا نرم‌افزار جامع حقوقی می نامند؟
واژه 'جامع' جزء آن دسته از واژگان است که به راحتی می توان از آن هر برداشتی داشت، پس بهتر است منظور را از استفاده از آن شفافتر بیان نمود. سیستمی که بتواند از لحظه‌ای که مراجع وارد دفتر می شود اطلاعات لازم را به او ارائه کند، تمام کارهایی که قرار است برای او انجام شود و یا انجام شده است را ذخیره نماید و کسانی که سرویسها را برای مشتری فراهم آورده‌اند را نیز ذخیره کرده و تمام اطلاعات آنها را داشته باشد به گونه‌ای که در هر لحظه بتوان انواع گزارشها همچون تعداد مراجعین منتظر خدمات، خدمات خواسته شده، کارمندان کل و کارمندانی که در حال سرویس دهی هستند، بازه زمانی و چارتهای مختلف از پرونده‌های باز و تحت پیگیری را ظرف چند صدم ثانیه و تنها با چند کلیک مشاهده نمود را سیستمهای جامع اداری می نامند. بدیهی است که برای هر زمینه کاری می تواند یک سیستم جامع اداری وجود داشته باشد، چرا که طیف مشتریان و خدمات و گزارشهایی که در یک کارخانه شیرینی سازی و یا یک بیمارستان وجود دارد قطعا با یک دفتر حقوقی و یا هواپیمایی فرق می کند. نرم‌افزاری که پیش رو دارید یک سیستمهای جامع اداری است که صرفا برای دفاتر حقوقی نوشته شده است، با مطالعه امکاناتی که این نرم افزار ارائه می کند، خود می توانید قضاوت کنید که استفاده ما از واژه 'جامع' به معنای پوشش دادن تمامی نیازهای چنین دفتر حقوقی که می تواند بی نهایت موکل و بی نهایت حقوق دان داشته باشد که هر کدام در حال سرویس دهی به چندین و چند موکل هستند و مدیریت تمامی پرونده های در دست بررسی و یا مختومه تا چه حد به تعریف شما از واژه 'جامع' نزدیک است و آیا می تواند نیازهای شما را کاملا پوشش دهد و احیانا حتی از سطح تمامی نیازهای شما نیز بالاتر باشد و یا خیر.

 

امکانات
این نرم‌افزار امکانات زیر را فراهم می آورد:
  • تعریف موکل به همراه ذخیره تمام اطلاعات مربوط به او از قبیل نام پدر، شماره شناسنامه، شماره تلفن، آدرس، کد ملی
  • تعریف وکیل به همراه مشخصات کامل وکیل از قبیل شماره پروانه، آدرس و تلفن
  • امکان تعیین وقت برای جلسه اولیه با وکیل توسط موکل
  • امکان مشاهده برنامه کاری هر روزه توسط وکیل و ساعات مختلف جلسات
  • چاپ برگ اطلاع از ساعت و روز جلسه برای وکلاء در صورتی که دسترسی به کامپیوتر نداشته باشند
  • امکان تکمیل وکالتنامه و قرارداد و چاپ وکالتنامه بر روی فرم مخصوص قوه قضاییه
  • مشاهده پرونده های در دست بررسی و مختومه
  • امکان جستجو به دنبال پرونده و یا موکلی خاص
  • تحت شبکه بودن و امکان کار کاربران همزمان
  • چند کاربره بودن و قابلیت تعریف مجوزهای کاربری، به عنوان مثال یک منشی نتواند در قسمت مخصوص وکلا وارد شود و یا بالعکس
  • دبیرخانه حقوقی با قابلیت ذخیره و نمایش نامه‌ها و تمام پاسخهای مربوط به یک نامه
  • کشیدن چارتهای مختلف که اطلاعاتی همچون تعداد پرونده‌های مراجعه شده در بازه زمانی خاص، انواع آنها و ... را ارائه کند
  • امکان جستجو و انتخاب شعبه های قضایی در هر منطقه تهران در هنگام بستن وکالتنامه
  • و ...

       به نقل از : نرم افزار جامع حقوقی

محتوای این کاتالوگ
در این کاتالوگ به معرفی بخشهایی از سیستم میپردازیم، بدیهی است که بخشهایی از سیستم به دلیل مسایل تجاری صرفا در جلسات حضوری به مشتریان محترم ارائه خواهد شد. در این کاتالوگ صرفا به معرفی قابلیت های عمومی سیستم پرداخته میشود.

تعریف موکل
در این قسمت تمامی اطلاعات مربوط به موکل، از قبیل نام کامل، شماره شناسنامه، شماره ملی، نام پدر، تاریخ تولد و ... دریافت می گردند. بدین صورت در قسمتهای آتی به هنگام بستن قرارداد و یا وکالتنامه و یا هر کار دیگر، تنها لازم است با جستجو موکل، او را در سیستم شناسایی نمود. تمامی مشخصات او به صورت خودکار در تمامی فرمها و در جای مناسب خود قرار می گیرد. همچنین سیستم بر روی شماره ملی حساس است به قسمی که لازم است تنها یک بار یک موکل را ذخیره کرد و اگر این شخص در چند سال آینده نیز در سیستم جستجو شود، قابل شناسایی است.

رابط کاربری جهت افزودن موکل جدید

جستجوی وکیل
در مواقعی که یک موکل در سیستم تعریف شده است، با استفاده از قابلیت جستجوی پیشرفته نرم افزار جامع حقوقی میتواند موکل مورد نظر را از میان تمامی موکلین تعریف شده یافت:

رابط کاربری جهت جستجوی موکل

تعریف وکیل

در این قسمت نیز اطلاعات مربوط به وکیل قرار می گیرد. اطلاعات کلی همچون نام کامل و آدرس و تلفن و اطلاعات مخصوص یک وکیل همچون شماره پروانه وکالت و پایه وکیل.  مزیت این سیستم در این است که وقتی مشخصات وکیل را ذخیره می کنید، از آن پس در هر قرارداد وکالتنامه و فرمی که اسم ایشان لازم باشد، تمام مشخصات وی نیز در جای مربوطه قرار می گیرد. حتی با توجه به تفاوت فرم وکالتنامه های وکلاء پایه یک و دو، در قراردادها با توجه به پایه یک و یا دو بودن یک وکیل، فرم وکالتنامه مناسب به طور خودکار استفاده می شود.

در عین حال هر وکیل نام کاربری و کلمه عبور مربوط به خود را دارد و پس از ورود به سیستم می تواند اطلاعات قرارهای ملاقات خود، پرونده ها و آرشیو آنها را مشاهده نماید، موکلین خود را ملاقات کرده و پس از پایان هر جلسه اطلاعات مربوط به جلسه و نظرات خود را در سیستم وارد نماید.

 

رابط کاربری جهت افزودن یک وکیل

تعریف جلسات اولیه و مشاوره

منشی می تواند برای یک موکل جدید جلسه مشاوره اولیه ای را با یکی از وکلاء موجود ترتیب دهد. منشی به هنگام تنظیم زمان جلسه می تواند ساعات کاری آن وکیل خاص را در روز مورد نظر مشاهده کرده و زمانی را انتخاب نماید که با دیگر جلسات تداخل نداشته باشد. پس از دادن وقت از طرف منشی، او می تواند برگ استحضاریه ای را جهت باخبر سازی وکیل از زمان ملاقات چاپ نماید، هر چند که وکیل مورد بحث نیز می تواند در هر لحظه با ورود به سیستم زمان ملاقاتهای خود را مشاهده کند.

وکیل نه تنها می تواند پس از پایان جلسه نظر خود را درون برنامه ابراز دارد تا به آرشیو افزوده گردد، بلکه می تواند مبلغی را که برای آن جلسه مشاوره از موکل دریافت کرده است را مشخص نموده و یا با زدن تیک معاضدت، مشخص کند که آن جلسه به صورت معاضدتی برگزار گردیده است.

 

رابط کاربری جلسات یک وکیل

رابط کاربری تعیین وقت ملاقات اولیه

امکان تعریف قراردادهای تیپ

هر سازمان حقوقی با توجه به مشتریان خاصی که دارد در طول زمان به این امر نیاز پیدا می کند که قرارداد خاصی را برای یک موکل خود با شخص خارجی طراحی کند و در طی زمان آن قراداد خاص طراحی شده را با افراد مختلفی که موکل با آنها کار می کند ببندد. نرم افزار جامع حقوقی این امکان را فراهم میکند که قرارداد های خاص خود را در هر زمانی که خواسته طراحی کنید و فیلدهایی که در هنگام عقد قرارداد بایستی پر گردند را خالی بگذارید. بدین صورت در هنگام چاپ قرارداد، نام این فیلدها از شما پرسیده شده و در جایی که مشخص کرده اید قرار می گیرند، بدین قرارداد نهایی به شکل کامل از اطلاعات لازم پر گردیده و قابل چاپ است. از این گذشته می توانید در آینده یک جستجو کامل بر روی این فیلدها انجام دهید و با توجه به زمان عقد قرارداد، نام مشتری، نام شخص سوم، ناظرین و ... قرارداد مورد نظر را به راحتی پیدا نمایید.

 

رابط کاربری تعریف قالب قرارداد تیپ

رابط کاربری عقد قرارداد تیپ

پرونده

این قسمت به 4 بخش فرعی تقسیم میگردد:

الف – تشکیل پرونده: فایل تشکیل پرونده اختصاص دارد به تشکیل پرونده های حقوقی، کیفری، ثبتی و ملکی دعاوی کار و تصادفات که بر حسب موضوعات پرونده قابل طراحی است.

 

رابط کاربری تشکیل پرونده

ب- پرونده های مفتوحه: این بخش شامل آمار و اطلاعات تمامی پرونده های مفتوحه در دفتر حقوقی است.

ج- پرونده های مختومه: این بخش شامل آمار و اطلاعات تمامی پرونده های مختومه در دفتر حقوقی است.

د- جستجوی پرونده: در این قسمت جستجوی پرونده های مفتوحه و مختومه بر اساس آیتمهای : مشخصات خواهان، مشخصات خوانده، مشخصات شاکی، مشخصات متشاکی، تاریخ رسیدگی و پرونده کلاسه قابل دسترسی است.

حوزه یابی قضایی
ماژول حوزه یابی قضایی، امکان دسترسی به مراجع شکایت و دعوا را طبق آدرس های مندرج برای وکیل فراهم می سازد. این نرم افزار شامل 33000 آدرس بوده و هر یک از آنها امکان ارائه اطلاعات مذکور را برای کاربر مهیا می سازد. امکانات عمومی این سیستم به قرار زیر است:
  • امکان بازبینی نقشه بر اساس تفکیک منطقه
  • امکان جستجوی محل مورد نظر بر اساس منطقه
  • حوزه یابی قضایی تهران به تفکیک آدرس:
    • بزرگراه ها
    • خیابانهای اصلی
    • خیابان های فرعی
    • کوچه ها
    • میدان ها
    • محله ها
    • شماره ها

رابط کاربری افزودن مجتمع قضایی

رابط کاربری پاک کردن مجتمع قضایی

رابط کاربری جستجوی مجتمع قضایی

ارائه نمودارهای آماری مختلف

مرور اطلاعات عددی مربوط به تعداد کل پرونده ها و یا مشتریان و ... می تواند خسته کننده بوده و در عین حال همیشه امکان این وجود دارد که گوشه ای از اطلاعات از دید چشم مخفی بمانند. اینجاست که نقش نمودارهای گرافیکی که به راحتی می توانند کل مفهوم را فراهم نمایند مشخص گردد.

این نرم افزار امکان این را دارد که آمار مختلفی را در قسمتهای مختلف نه تنها به صورت عددی، بلکه کاملا گرافیکی به شما عرضه کند.

 

گزارشات گرافیکی ارائه شده توسط سیستم جامع حقوقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی