نرم افزار جامع حقوقی
نرم افزار جامع حقوقی یک نرم افزار
اتوماسیون دفاتر حقوقی و وکالت بوده که با همکاری موسسه کورس سلطانمحمدی در
جهت گسترش استفاده از کامپیوتر و نرم افزار رد علم حقوق و با دیدگاه های
متعالی مهندسی حقوق و قانون طراحی و تهیه شده است. این نرم افزار دارای
تمامی قابلیت های لازم و کافی برای مدیریت یک دفتر وکالت کوچک، تا یک
سازمان حقوقی معظم را داراست. برای آشنایی بیشتر با قابلیت های این سیستم،
قابلیت ها و ویژگی های این سیستم را مشاهده فرمائید:
- تعریف موکل به همراه ذخیره تمام اطلاعات مربوط به او از قبیل نام پدر، شماره شناسنامه، شماره تلفن، آدرس، کد ملی
- تعریف وکیل به همراه مشخصات کامل وکیل از قبیل شماره پروانه، آدرس و تلفن
- امکان تعیین وقت برای جلسه اولیه با وکیل توسط موکل
- امکان مشاهده برنامه کاری هر روزه توسط وکیل و ساعات مختلف جلسات
- چاپ برگ اطلاع از ساعت و روز جلسه برای وکلاء در صورتی که دسترسی به کامپیوتر نداشته باشند
- امکان تکمیل وکالتنامه و قرارداد و چاپ وکالتنامه بر روی فرم مخصوص قوه قضاییه
- مشاهده پرونده های در دست بررسی و مختومه
- امکان جستجو به دنبال پرونده و یا موکلی خاص
- تحت شبکه بودن و امکان کار کاربران همزمان
- چند کاربره بودن و قابلیت تعریف مجوزهای کاربری، به عنوان مثال یک منشی نتواند در قسمت مخصوص وکلا وارد شود و یا بالعکس
- دبیرخانه حقوقی با قابلیت ذخیره و نمایش نامهها و تمام پاسخهای مربوط به یک نامه
- کشیدن چارتهای مختلف که اطلاعاتی همچون تعداد پروندههای مراجعه شده در بازه زمانی خاص، انواع آنها و ... را ارائه کند
- امکان جستجو و انتخاب شعبه های قضایی در هر منطقه تهران در هنگام بستن وکالتنامه
- و ...
به نقل از : نرم افزار جامع حقوقی
تعریف وکیل
در این قسمت نیز اطلاعات مربوط به وکیل قرار می گیرد. اطلاعات کلی همچون نام کامل و آدرس و تلفن و اطلاعات مخصوص یک وکیل همچون شماره پروانه وکالت و پایه وکیل. مزیت این سیستم در این است که وقتی مشخصات وکیل را ذخیره می کنید، از آن پس در هر قرارداد وکالتنامه و فرمی که اسم ایشان لازم باشد، تمام مشخصات وی نیز در جای مربوطه قرار می گیرد. حتی با توجه به تفاوت فرم وکالتنامه های وکلاء پایه یک و دو، در قراردادها با توجه به پایه یک و یا دو بودن یک وکیل، فرم وکالتنامه مناسب به طور خودکار استفاده می شود.
در عین حال هر وکیل نام کاربری و کلمه عبور مربوط به خود را دارد و پس از ورود به سیستم می تواند اطلاعات قرارهای ملاقات خود، پرونده ها و آرشیو آنها را مشاهده نماید، موکلین خود را ملاقات کرده و پس از پایان هر جلسه اطلاعات مربوط به جلسه و نظرات خود را در سیستم وارد نماید.
تعریف جلسات اولیه و مشاوره
منشی می تواند برای یک موکل جدید جلسه مشاوره اولیه ای را با یکی از وکلاء موجود ترتیب دهد. منشی به هنگام تنظیم زمان جلسه می تواند ساعات کاری آن وکیل خاص را در روز مورد نظر مشاهده کرده و زمانی را انتخاب نماید که با دیگر جلسات تداخل نداشته باشد. پس از دادن وقت از طرف منشی، او می تواند برگ استحضاریه ای را جهت باخبر سازی وکیل از زمان ملاقات چاپ نماید، هر چند که وکیل مورد بحث نیز می تواند در هر لحظه با ورود به سیستم زمان ملاقاتهای خود را مشاهده کند.
وکیل نه تنها می تواند پس از پایان جلسه نظر خود را درون برنامه ابراز دارد تا به آرشیو افزوده گردد، بلکه می تواند مبلغی را که برای آن جلسه مشاوره از موکل دریافت کرده است را مشخص نموده و یا با زدن تیک معاضدت، مشخص کند که آن جلسه به صورت معاضدتی برگزار گردیده است.
امکان تعریف قراردادهای تیپ
هر سازمان حقوقی با توجه به مشتریان خاصی که دارد در طول زمان به این امر نیاز پیدا می کند که قرارداد خاصی را برای یک موکل خود با شخص خارجی طراحی کند و در طی زمان آن قراداد خاص طراحی شده را با افراد مختلفی که موکل با آنها کار می کند ببندد. نرم افزار جامع حقوقی این امکان را فراهم میکند که قرارداد های خاص خود را در هر زمانی که خواسته طراحی کنید و فیلدهایی که در هنگام عقد قرارداد بایستی پر گردند را خالی بگذارید. بدین صورت در هنگام چاپ قرارداد، نام این فیلدها از شما پرسیده شده و در جایی که مشخص کرده اید قرار می گیرند، بدین قرارداد نهایی به شکل کامل از اطلاعات لازم پر گردیده و قابل چاپ است. از این گذشته می توانید در آینده یک جستجو کامل بر روی این فیلدها انجام دهید و با توجه به زمان عقد قرارداد، نام مشتری، نام شخص سوم، ناظرین و ... قرارداد مورد نظر را به راحتی پیدا نمایید.
پرونده
این قسمت به 4 بخش فرعی تقسیم میگردد:
الف – تشکیل پرونده: فایل تشکیل پرونده اختصاص دارد به تشکیل پرونده های حقوقی، کیفری، ثبتی و ملکی دعاوی کار و تصادفات که بر حسب موضوعات پرونده قابل طراحی است.
ب- پرونده های مفتوحه: این بخش شامل آمار و اطلاعات تمامی پرونده های مفتوحه در دفتر حقوقی است.
ج- پرونده های مختومه: این بخش شامل آمار و اطلاعات تمامی پرونده های مختومه در دفتر حقوقی است.
د- جستجوی پرونده: در این قسمت جستجوی پرونده های مفتوحه و مختومه بر اساس آیتمهای : مشخصات خواهان، مشخصات خوانده، مشخصات شاکی، مشخصات متشاکی، تاریخ رسیدگی و پرونده کلاسه قابل دسترسی است.
- امکان بازبینی نقشه بر اساس تفکیک منطقه
- امکان جستجوی محل مورد نظر بر اساس منطقه
- حوزه یابی قضایی تهران به تفکیک آدرس:
- بزرگراه ها
- خیابانهای اصلی
- خیابان های فرعی
- کوچه ها
- میدان ها
- محله ها
- شماره ها
ارائه نمودارهای آماری مختلف
مرور اطلاعات عددی مربوط به تعداد کل پرونده ها و یا مشتریان و ... می تواند خسته کننده بوده و در عین حال همیشه امکان این وجود دارد که گوشه ای از اطلاعات از دید چشم مخفی بمانند. اینجاست که نقش نمودارهای گرافیکی که به راحتی می توانند کل مفهوم را فراهم نمایند مشخص گردد.
این نرم افزار امکان این را دارد که آمار مختلفی را در قسمتهای مختلف نه تنها به صورت عددی، بلکه کاملا گرافیکی به شما عرضه کند.